Magyarország nyitólapja

Keresés
Találatok száma - 10 db
1 méteres csuka kemencében

A halat gondosan megtisztítottam, a hasát úgy vágtam fel, hogy megtölthessem. A fodros tésztát kifőztem, majd a túrót összekevertem a tejföllel és a tésztához adtam. Pihentettem, hogy legyen ideje megszívnia magát a tejfölös túróval. A hal hasát besóztam, bele töltöttem a tésztát, összetűztem hústűvel és húsos szalonnacsíkokkal gondosan betekertem, kemencében 40 percig alufólia alatt sütöttem, majd kb. 15 percig pirítottam. A maradék csuszát muffin formába tettem, amit kibéleltem réteslappal és beletettem a túrós tésztát, majd pirosra pirítottam a tetejét. Ez volt a köret + a hasban sült tészta. Barátaim véleménye-brutálisan jól sikerült-

Cseszneki kemencés vaddisznó

Hozzávalók: Vaddisznó nyak, vagy vaddisznó comb, szalonna, burgonya, vöröshagyma, sárgarépa, fokhagyma, zsír, víz, só, fűszerek. Évszaknak megfelelően készíthetjük zöldpaprikával (fenséges lesz az íze, aromája, és illatota), vagy gombával. Megbolondíthatjuk a vadhúsokat 2-3 sertéscsülökkel. Jól kiegészítik egymást.

Kemencében sült tűzdelt őzgerinc

Az őzgerincet lehártyázzuk, formázzuk és tálra téve tejet öntünk rá úgy, hogy ellepje. Hideg helyen egy napig áztatjuk, majd lemossuk vízzel, lecsepegtetjük, nagyobb edénybe tesszük és hideg vízben elkezdjük főzni. Hozzáadjuk a karikára vágott vöröshagymát, a tisztított és durván szeletelt fokhagymát és a húst majdnem készre főzzük. Kivesszük, lecsöpögtetjük, majd bevagdossuk és a füstölt szalonna csíkokkal megtűzdeljük. Tepsibe téve ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és kemencében ( sütőben) pirosra sütjük úgy, hogy a lével gyakran locsolgatjuk. Az utolsó ellenőrzéskor fűszerpaprikát szórunk rá, így szép piros színe lesz. Az ízlésnek megfelelő körettel, burgonya salátával tálaljuk. Száraz fehér bor illik hozzá.

Kemencés busa zöldfűszeres köntösben

A busa filét 15dkg-os szeletekre vágjuk besózzuk, fehér borssal meghintjük, állni hagyjuk. A vöröshagymát apróra vágjuk és 0,5l vízből, fűszerekkel egy pároló levet készítünk, és az előkészített halat megpároljuk, ca 20 perc. A burgonyából tört krumplit készítünk, amit a fűszerekkel ízesítünk.

Kemencés harcsa

A kifilézett harcsaszeleteket halas fűszerkeverékkel beszórjuk. Alufóliára ujjnyi vastag cukkinikarikákat teszünk, amit megszórunk grill fűszerkeverékkel. Ráhelyezzük a halszeleteket. Megszórjuk reszelt sajttal és becsomagoljuk. Tepsibe tesszük, és sütőben készre sütjük. Köretként tészta halat készítünk. Az előhűtött vajas tésztát kicsomagoljuk. Kivágunk belőle egy hal formát. Kialakítjuk a fej, farok, felső- és alsóuszony részt. Szemet készítünk neki. Lekenjük tojással. Bemetsszük a hal száját. Ollóval pedig megcsipkedjük a haltestet, kialakítva így a pikkelyeket. 200 fokos gőzös sütőben szép aranysárgára sütjük.

Kemencés harcsafilé köcsögben

A köcsögös bab egy igen tartalmas, kissé pikáns ízű étel. Elkészítéséhez szükség van egy agyagból készített, égetett minimum 3 literes köcsögre. Előkészítjük a hozzávalókat: A szárazbabot előző este beáztatjuk. A harcsafilét 8-10 dekagrammos, nagyobb darabokra vágjuk, halfűszerrel ízesítjük. A savanyú káposztát kiáztatjuk a hagymát a szalonnát apró kockákra vágjuk és kevés olajon lepirítjuk. A paprikát és a paradicsomot szintén apró kockákra vágjuk. A savanyú káposztát pedig nagyobb darabokra aprítjuk.

Kemencés keszeg

A keszegeket megtisztítjuk és sűrűn beirdaljuk, megsózva állni hagyjuk. Evőkanálnyi olajban elkeverjük a mustárt, a borsot és a zúzott fokhagymát. A lisztben elkeverjük a pirospaprikát. A keszegek belsejét bekenjük a fokhagymás keverékkel, a külsejüket beleforgatjuk a paprikás lisztbe. A maradék olajjal kikenünk egy tepsit és a halakat nem túl szorosan egymás mellé fektetjük. Forró kemencében vagy előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt pirosra sütjük. Friss puha kenyérrel és muzsdéjjal tálaljuk.

Kemencés muflonbárány vadászmester módra

Sütés előtt a darabolt muflont sózzuk, borsozzuk, vörösboros mustárral megkenjük és legalább két napig érleljük. A sütés előtt kemencénket felfűtjük, a parazsat kiszedjük, csak annyit hagyunk benne, ami az ajtónyitogatás hőveszteségét pótolja.

Kemencés tepsis rakott harcsa

Azonos mennyiségű burgonyát, azonos mennyiségű vöröshagymát tisztítunk meg, és vágunk karikára. Zöldpaprikát, paradicsomot, erős paprikát szintén karikára vágjuk. Egy tepsibe tejszínt csurgatunk, először némi burgonyát teszünk a tepsibe, majd a tetejére némi vöröshagymát. Megszórjuk sóval, borssal, és az összedarabolt zöldségeket hozzáadjuk. Következnek a harcsa szeletek, majd ismét a hagyma karikák, a burgonya, és a paradicsom, paprika. (Ezt a rétegezést tetszés szerint addig folytathatjuk, amíg el nem fogy a hozzávaló.) Ha elkészültünk, egy kis tejjel, tejszínnel megöntözzük, és vágott kaporral megszórjuk. A kemencében készre sütjük.

Hirdetés
Kemencés vaddisznócsülök borban párolt zöldségekkel

A nyúzott csülköket 1 fej vöröshagymával, 1 ek egész fekete borssal, 3 db babérlevéllel és egy csapott evőkanál sóval 45-50 perc alatt előfőzzük kuktában. Ezalatt a szalonnát nagyobb darabokra vágjuk és az olajon kiolvasztjuk, a fokhagymagerezdekkel együtt megpirítjuk, majd mindkettőt kiszedve félretesszük. A megtisztított sárgarépát hasábra vágjuk és hirtelen megpirítjuk a visszamaradt zsiradékban, ezután ezt is kiszedjük és félretesszük. A félbe, vagy negyedbe vágott gombát szintén lepirítjuk a zsiradékon, és hozzáadjuk a nagyobb (3-5 cm-es) darabokra vágott zöldhagymát, valamint a korábban már megpirított hozzávalókat. Az egészet fűszerezzük sóval, borssal, bazsalikommal és kakukkfűvel, valamint 2 db babérlevéllel, majd 1-2 perc alatt összeforraljuk a mézzel és a vörösborral.